Διάβασα: Το Άβατο του Αλέξανδρου Καψοκόλη

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2021

 

Κι αν ο Ζοζέ Σαραμάγκου στο βιβλίο του "Περί Τυφλότητας" έγραφε πως "Ο φόβος, τυφλώνει", στο μυθιστόρημα Το Άβατο. Η ματωμένη γη. του Αλέξανδρου Καψοκόλη - Alexander Kapsokolis- ο φόβος μεταλλάσσεται σε δύναμη, ενέργεια, προσπάθεια για επιβίωση.
Τί είναι το Άβατο, λοιπόν; Ένα δυστοπικό μυθιστόρημα φαντασίας που αναφέρεται σε ένα μέλλον που δεν θα υπάρξει ποτέ ή μήπως είναι προάγγελος μίας πραγματικότητας που, όσο σκληρή κι αν μας φαίνεται, απέχει ελάχιστα από το σήμερα;

Δεν είθισται να μου παίρνει πολλές μέρες η ανάγνωση ενός βιβλίου, μα σε αυτό το βιβλίο πήρα τον χρόνο μου. Βίωσα την αγωνία των ηρώων, τον πόνο, τις αμφιβολίες που ταλάνιζαν την ψυχή τους, τα ηθικά και κοινωνικά ζητήματα που πρόκυπταν σε κάθε φράση, σε κάθε νέα σελίδα που γύριζαν τα δάχτυλά μου...
Δεν με κούρασε καθόλου, με τάραξε, με ανησύχησε, με έκανε να δω τον εαυτό μου στη θέση των ηρώων του και ν' αναρωτηθώ το πώς θα αντιμετώπιζα τις καταστάσεις με το δικό μου μυαλό σε εγρήγορση και τη δική μου ψυχική δύναμη -ή αδυναμία- ενεργοποιημένη...
Όταν η επιβίωση παίζει ρόλο πρωταρχικό, η ηθική αδρανοποιείται ή μήπως το αντίθετο; Και ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που, τον άνθρωπο που μοιάζει με αδύναμο πουλί θα τον μετατρέψουν σε λιοντάρι την κρίσιμη στιγμή; Πάντα με απασχολούσε το πώς δημιουργούνται οι ήρωες...
Η ροή της γραφής σε παρασύρει, θες δεν θες. Ο Α. Καψοκόλης έχει αναμφισβήτητα το χάρισμα των συγγραφέων που σε παίρνουν με τις λέξεις τους από το χέρι και σε βάζουν τόσο μέσα στην ιστορία τους όσο και στον τρόπο σκέψης τους, για τα καλά.
Είναι ένα βιβλίο που προτείνω ανεπιφύλακτα! Κυκλοφορεί από τις αγαπημένες Εκδόσεις Βακχικόν - Vakxikon Publications

Δημοσίευση σχολίου

Αφήνοντας εδώ το σχόλιό σας, μην ξεχνάτε να είστε ευγενείς!