8 Οκτωβρίου - Παγκόσμια Μέρα των Λεσβιών.

Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2021


 Απόπειρα Νο4. Δεν ξέρω πως, αλλά αυτό το άρθρο θα το ανεβάσω σήμερα, ο κόσμος να χαλάσει. Κι ας μην συνεργάζεται η ΔΕΗ. Κι ας χάνω τη δουλειά μου κάθε τρείς και λίγο... Δυο μέρες πίσω θέλω να σας γυρίσω σήμερα. Ίσως γι' αυτό να μην συνεργάζεται η ενέργεια... Οι επιστροφές σε παρελθόντα χρόνο, είναι ανεπίτρεπτες, λέει, διαταράσσουν την ισορροπία της κανονικότητας... "Της ποιας;" της απαντώ σεμνά. Και συνεχίζω ακάθεκτη.
Πριν δυο μέρες ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Λεσβιών, και σ' αυτήν τη σελίδα πέρασε λίγο φευγαλέα. Γι' αυτό κι επιθυμώ διακαώς να γυρίσω τον χρόνο πίσω και ν' αποκαταστήσω την τάξη.
Δεν έχει σημασία αν αυτοπροσδιορίζεσαι ως dyke, femme, butch, lipstick, stud, cottagecore, tomboy, activist, sporty, non-binary, trans, powersuit, ή baby-dyke. Είσαι λεσβία σήμερα, χτες, αύριο και για κάθε μέρα του χρόνου! -Έγραψε η Irene Petropoulou, ιδρυτικό μέλος της Λεσβιακής Ομάδας Αθήνας (ΛΟΑ) και ιδρυτικό μέλος της Ομοφυλοφιλικής Λεσβιακής Κοινότητας Ελλάδας (ΟΛΚΕ), στο χρονολόγιό της στο fb-

 Θέλω τόσο πολύ να σας μιλήσω για τη #Λεσβιακή_Λογοτεχνία που, όπως και η #gay_λογοτεχνία έχει παίξει το ρόλο της στην κατανόηση και την αποδοχή των ομόφυλων σχέσεων από τα άτομα που δεν ανήκουν στην #Κουήρ ή τη #ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Έχει συντελέσει στην απομυθοποίηση των φετίχ και στην περιθωριοποίηση των φημών που περιβάλλουν με σκοτάδι τις ομόφυλες σχέσεις οδηγώντας στον εξοστρακισμό των ατόμων που τις βιώνουν ως κανονικότητα.

Γιατί, θα το ξαναπώ κι ας γίνομαι γραφική, η Λεσβιακή λογοτεχνία όπως και η Gay Λογοτεχνία, ανοίγουν ένα παράθυρο στην κατανόηση και την αποδοχή. Στην αποσεξουαλικοποίηση των ιδεών σχετικά με τις ομόφυλες σχέσεις για τα μάτια των "ετεροκανονικών"...
Οι #λεσβίες στα κινήματα υπέρ των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας είναι πάντα μπροστάρισσες και μαζί με τα #Τρανς άτομα δεν διστάζουν να τα βάλουν με κυβερνήσεις και άδικους νόμους αγωνιζόμενες για τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και των μειονοτήτων.
Η λογοτεχνία που τις αφορά, μας ενδιαφέρει.
Δεν πρόκειται πάντα για τα χρονικά παθιασμένων ερώτων. Αφορά όμως τις γυναίκες που μέσα στο χρόνο μάχονται ενάντια στην τοξική αρρενωπότητα και την πατριαρχεία. Θηλυκότητες που αγωνίζονται για την υπεράσπιση των "Θέλω" τους ενάντια στα "Πρέπει" των χρονικών περιόδων όπου έζησαν.

Γιατί, ακόμα και η σεξουαλικότητα είναι μια Πολιτική Πράξη, σύμφωνα με τη γνωστή λεσβία πεζογράφο Σάρα Γουότερς.

Η σεξουαλικοποίηση της ζωής των νεαρών γυναικών και των παιδιών έχει ενταθεί, το χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών διευρύνεται διαρκώς. Πρέπει και στα δύο ζητήματα να είμαστε διαρκώς σε επαγρύπνηση, να αγωνιζόμαστε για όσα έχουμε κατακτήσει, μας λέει σε μια συνέντευξή της (https://www.tovima.gr/.../sara-goyoters-i.../)
Ενώ η "δική μας", Βενετία Καντσά, μιλώντας για το βιβλίο της "Δυνάμει φίλες, δυνάμει ερωμένες" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πολύχρωμος Πλανήτης, αναφέρει πως,
το «δυνάμει φίλες, δυνάμει ερωμένες» πέρα από την καταγραφή μιας λεσβιακής κοινότητας στο χρόνο είναι ίσως μια πρόταση για να ξανασκεφτεί κανείς ζητήματα που αφορούν τη σεξουαλικότητα, το φύλο, τη φιλία, τη συγγένεια και να αναγνωρίσει τον επιβεβλημένο, συγκυριακό, και πολιτικό χαρακτήρα πολλών «φυσικοποιημένων» εκφράσεων και εκφάνσεων της υποτιθέμενα «ιδιωτικής» μας ζωής.
Στο μυθιστόρημα που πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις αγαπημένες Εκδόσεις Πόλις, της Carolin Emcke, με τίτλο "Ο δικός μας Πόθος", σε μετάφραση του Δημήτρη Δημοκίδη,
η Emcke θίγει μία πληθώρα ζητημάτων με κυρίαρχα αυτά της σαρκικής επιθυμίας, της σεξουαλικής ταυτότητας, της απενοχοποίησης της ηδονής. Καταφέρνει μέσα από την αφοπλιστική ειλικρίνεια με την οποία αντιμετωπίζει τον εαυτό της να μετατρέψει το προσωπικό της βίωμα σε μία οικουμενική αλήθεια που μας αφορά όλους. (Γράφει ο πολυγραφότατος ποιητής Γιάννης Ζαραμπούκας στον ιστοχώρο Envivlio (https://www.envivlio.com/krk820019s)
Ενώ διαβάζοντας το μυθιστόρημα της Γερμανής πεζογράφου Κάτριν Σμιτ, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Καστανιώτη, ερωτευόμαστε την μετάφραση της Έμης Βαϊκούση μαθαίνοντας για
ένα πρωτότυπο μυθιστόρημα που συνδυάζει διαφορετικές ψυχολογικές πλευρές, καθώς μπλέκει ιδιοφυώς τη σταδιακή επαναφορά μιας γυναίκας μετά από βαρύ εγκεφαλικό, την παλιά Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας, μια τρανσέξουαλ, τη σύγχρονη τεχνολογία και τη γυναικεία ψυχολογία, με μια αγχωμένη τριτοπρόσωπη γραφή, όπου κυριαρχεί ο ενεστώτας. (Πηγή: https://www.athensvoice.gr/.../68893_eroteytika-mia...)
Και η Alexandra Stergiou, στο νεοεκδοθέντα μυθιστόρημά της από τις Εκδόσεις Ανάτυπο με τίτλο "Για Εκείνη" μας μεταφέρει την ερωτική σχέση δύο γυναικών που προκύπτει μέσα από μία τυχαία συνάντηση και μοιάζει με τις διαθέσεις της θάλασσας, πότε φουρτουνιασμένη και πότε απόλυτα γαληνεμένη.
Θα βρείτε πληθώρα βιβλίων Λεσβιακής Λογοτεχνίας για να διαβάσετε, από Έλληνες/ Ελληνίδες και ξένους συγγραφείς. (Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά κι εδώ : https://www.t-zineshop.gr/lesviaki-pezografia-poiisi). Ακόμα όμως, στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, εάν ζητήσετε από τον βιβλιοπώλη της γειτονιάς σας "ένα βιβλίο Λεσβιακής Λογοτεχνίας" το πιο πιθανό είναι να ψάξει και να σας βρει βιβλία που έχουν γραφτεί από άτομα που κατοικούν στη Λέσβο...
Εσείς όμως, το ξέρω, θα επιμείνετε. Γιατί έχετε μάθει πια να ζητάτε τα πράγματα με το όνομά τους.
Τι; Όχι;
(Η φωτογραφία είναι από το προσωπικό μου αρχείο. Θα μάθω κάποτε να τις βγάζω πιο φωτεινές. Όταν μεγαλώσω. Μάλλον. )

Δημοσίευση σχολίου

Αφήνοντας εδώ το σχόλιό σας, μην ξεχνάτε να είστε ευγενείς!