Το Φαινόμενο Εντουάρ Λουί & ο Ντιντιέ Εριμπόν

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

 

Αν είχα διαβάσει μόνο το Επιστροφή στη Ρενς του Ντιντιέ Εριμπόν - που κυκλοφόρησε το 2020 από τις Εκδόσεις νήσος σε μετάφραση Γιάννη Στεφάνου -, δίχως να έχω εντρυφήσει στο έργο του Εντουάρ Λουί, τα κενά εντός μου δεν γνωρίζω πώς θα έβρισκα τρόπους να τα γεμίσω. Ο Ντιντιέ Εριμπόν, δάσκαλος του Εντουάρ Λουί, μιλά στο έργο του για τις ταξικές διαφορές, την κουλτούρα των αριστεριστών, τις ιδέες και τους ανθρώπους που θα μπορούσαν (αν τους δίναμε την ευκαιρία) να αλλάξουν τον κόσμο, αλλά και τις ιδεοληψίες που κρατούν τον ίδιο κόσμο σε στεγανά και του φορούν παρωπίδες.
 
Ο Εντουάρ Λουί, μέσα από το χειμαρρώδες, συχνά οργισμένο έργο του, ήρθε στον κόσμο της λογοτεχνίας για να συμπληρώσει το έργο χρόνων του μέντορά του. Παρακινώντας τους αναγνώστες του μέσα τόσο από τις λέξεις του όσο και από τα ταραγμένα συναισθήματα που αυτές προκαλούν,
Α) να σκεφτεί: τη ζωή του ως υποκείμενο υπό κυριαρχία, το κοινωνικό πεπρωμένο, τα όνειρα που χάνονται αλλά κι εκείνα που επιβιώνουν, το δίκαιο και το άδικο αυτού του κόσμου (και ποιοί είναι τελικά εκείνοι που θέτουν τους όρους...)
Β) να δράσει, να κινητοποιηθεί: ξεκινώντας ένα νέο διάλογο για τον εκσυγχρονισμό της αλλαγής, έχοντας πλήρη επίγνωση των δυνατοτήτων μας τόσο συλλογικά όσο και ως μονάδες.
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία, η πατριαρχία μέσα από προσωπικά του βιώματα, ζυμωμένη εντός του περιβάλλοντος όπου μεγάλωσε, η πολιτική που παύει να είναι ζήτημα αισθητικής και συνήθειας ή κατεστημένο κληροδότημα, η ντροπή που υποτάσσει ανθρώπους σε ηθικά στερεότυπα, η αγάπη για το Άλλο αλλά και η έκφραση της αγάπης του Εαυτού, είναι μερικά από τα ζητήματα που πραγματεύεται στο έργο του. Έχοντας λόγο ακαδημαϊκό όπου κρίνει απαραίτητο μα πάντα με την έμφυτη ικανότητα να γίνεται απολύτως κατανοητός από τον αναγνώστη του, ο Εντουάρ Λουί εντοπίζει τους πόνους και τις αδυναμίες μας και μιλά για όλα αυτά που μας έχουν στο παρελθόν πληγώσει κι ακόμα μας πληγώνουν.
Η δύναμη του αντανακλά επάνω μας.

 4/10 μιλά ο Ντιντιέ Εριμπόν στο Αμφιθέατρο Αργυριάδη στο κεντρικό κτήριο του ΕΚΠΑ και 6 του Οκτώβρη ο Εντουάρ Λουί θα μιλήσει για το νέο του βιβλίο στη Νομική Σχολή Αθηνών. 
Να είστε εκεί.

Το σύνολο του έργου του Εντουάρ Λουί κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Αντίποδες σε μετάφραση Στέλας Ζουμπουλάκη (εκτός από το Να τελειώνουμε με τον Εντύ Μπελγκέλ που μεταφράστηκε από τον Μιχάλη Αρβανίτη)

4 σχόλια

  1. Δεν έχω γνώση για τον συγγραφέα, Λία μου. Αλλά, η ανάρτησή σου, είναι αφορμή για να συγκεντρώσω πληροφορίες για μια πρώτη γνωριμία. Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που βάζω κι εγώ το λιθαράκι μου στη γνώση, συστήνοντας συγγραφείς δεν διαφημίζονται παρά μόνο μέσα από το έργο τους. καλημέρα Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  2. Ούτε κι εγώ τον γνώριζα.. Να, αυτό εννοούσα όταν σου έγραψα στο φέις ότι λείπεις. Μου μαθαίνεις πράγματα και ανθρώπους. Πάντα κάτι προσθέτω στη "φαρέτρα" μου, φεύγοντας από εδώ.. Καλησπερούδια και καληνυχτούδια, δυο σε ένα! 💖

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι της άποψης ότι η γνώση πρέπει να μοιράζεται, αλλιώς δεν έχει λόγο ύπαρξης, αφού η νέα πληροφορία σκοπό έχει να μας βοηθά να επαναδημιουργούμε (όσες φορές χρειάζεται σε μία ζωή) και να επανασυστήνουμε τον εαυτό μας. Έπειτα, με ξέρεις δα τώρα πια, μου αρέσουν οι άνθρωποι που διαφημίζονται μόνο μέσα από το έργο τους, οπότε στηρίζω ;) Μια αγκαλιά σου στέλνω κι ένα γλυκό φιλί! Καλημέρα αγαπημένη μου! ♡

      Διαγραφή

Αφήνοντας εδώ το σχόλιό σας, μην ξεχνάτε να είστε ευγενείς!